wibiya widget

18 Ağustos 2009 Salı

Eminönü 2.Kısım ve Hacı bekir Lokumları!

Eminönün'de keşfedilecek çok şey var demiştim ya bunlardan biri de bölgenin ve hatta Türklerin simgesi haline gelen "Turkish Delight". Cumartesi günkü yazımda size bahsettiğim üzere Kuru Kahveci Mehmet Efendi'nin vazgeçilmez ekürisi Türk Lokumu. Türkiyenin hala faaliyetini sürdüren en eski özel kuruluşu olan1777'den günümüze gelen Hacı Bekir'den bahsetmek istiyorum sizlere.Türk kahvelerimizin yanında, mevlitlerde, doğumda hep onun kapısı çalınıyor 2 asırdır.Dilekolay tam 2 asır... Kastamonu'nun Araç İlçesinden İstanbula gelerek 1777 yılında Bahçekapıda açtığı küçük Şekerci Dükkanında Lokum,Akide Vs. Şekerlemeleri bizzat imal edip satmaya başlıyan Şekerci Bekir Efendi, Hac görevini de yerine getirmesiyle Hacıbekir olarak anılmaya başlanıyor.Detaylar için tık tık...

Ne zaman Eminönü'ne geçsem kahvenin yanına özellikle çifte kavrulmuş lokumlarından almadan edemeğimiz bu dükkana yine uğrayıp, Ramazan ayı için lokum stoğumuzu tamamlıyoruz...

Özellikle akide şekerlerinin bu kaplarına ba-yı-lı-yo-rum!!!

Bulunduğunuz yerde şubesini öğrenmek için buraya bakabilirsiniz...

8 yorum:

Aicha! dedi ki...

Bende çok seviyorum. Çok çeşitli ürünleri var ve çok taze.

MAVİANNE dedi ki...

ayyy bayılırım akide şekerine
teşekkürler oralara gitmiş gibi oldum

nane şekeri dedi ki...

damla sakızlı ve naneli lokumları da kahvenin yanına çok yakışıyor.benden söylemesi :)
ya benim emkanlarım buraları, ne güzel anlatıyorsun :)

pelince dedi ki...

Bak işte şimdi lokum istedi canım :))

uzmanamator dedi ki...

Selamlar sana ufacık bir ödül yollayıverdim yazıyor musun bilmem ama ben verdim ödülü :) almak istersen ödülü bloğuma bekliyorum..

sihirlisepet dedi ki...

şekerlerin kendileri de kapları da çok güzel...

KIRMIZI dedi ki...

eminonu nun ogrenciligimden beri ayri bir yeri vardir benim icin de... o zamanlar ucuz fotograf bastirmaya, eskiz kagidi, kirtasiye malzemeleri almaya fln. giderdik... simdi de, incik boncuk, baharat vs. bakmaya... guzel yazi olmus, bilmedigim yerler varmis onu farkettim... sevgiler...

İSTANBUL'DAN AMERİKA'YA..İKİ AYAKLI DÜNYAM, BİR ORADA BİR BURADA.. dedi ki...

ayy canımm lokum çekitii :))