wibiya widget

27 Eylül 2009 Pazar

Bin Muhteşem Güneş...

Bu gün sizlere gözüm kapanana kadar elimden düşüremediğim bir romandan bahsetmek istiyorum. İngilizcesi; A Thousand Splendid Suns. Afgan-Amerikalı yazar Halit Hüseyni'nin yazmış olduğu ve 2007 yılında yayınlanan romanı okuyucuyu adeta sürüklüyor. Nereye giderseniz gidin, ülkeniz peşinizden gelir. Artık siz orada yaşamasanız da o içinizde yaşar. Afganistan’ın Khaled Hosseini’de yaşadığı gibi… Bin Muhteşem Güneş, ilk romanı Uçurtma Avcısı’yla tüm dünyada inanılmaz bir başarı yakalayan Hosseini’nin ikinci romanı. Yazar bu romanında da yine doğduğu toprakları anlatıyor. Bu kez iki kadının kesişen yaşamları ve dostlukları üzerinden… Küçük yaşta evlendirilen kızlar, çocuğu olmayan kadınlar, babaya ya da çocukluk arkadaşına duyulan, geçmişe gömülmüş aşklar… Romanı okuyunca bir kez daha Laik Türkiye Cumhuriyeti’ nin bir ferdi olduğum için ne kadar şanslı olduğumu hissettim.Bu vesile ile Ata'ma sonsuz teşekkürler ve dualar ettim. Bin Muhteşem Güneş mutlaka okunmalı....

8 yorum:

dshandmade dedi ki...

Bu kitap hakkında yorum bekliyordum,sizde görünce sevindim. Okumakta kararlı değildim, şimdi karar verdim. teşekkürler.

VodviL dedi ki...

Uçurtma Avcısı'na bayılan birisi olarak eminim bu kitabıda harikadır da nedense sürekli karşılaştım ve almak gelmedi içimden, şevki bekliyorum 'hadi halid okut bana kendini' xD

name dedi ki...

Muhteşem bir kitap herkesin okumasını tavsiye ediyorum...

Eliza Doolittle dedi ki...

Gercekten cok guzeldi...Burada ceviri bulamadigim icin A Thousand Splendid Suns orijinalini okudum, aynen dediginiz gibi de bitene dek bugulu gozlerle elimden birakamadim...Sanirim yazarin Ucurtma Avcilari'ndan bile daha cok sevdim!

Esra dedi ki...

Şu anda bende bu kitabı okuyorum ve elimden düşmüyor bir an önce bitirmek istiyor insan..

nalan dedi ki...

pek severim kıskanarak aldığım kitapları. burda gördüm,kıskandım 2 güne elimde olur :)

filozof dedi ki...

EVET BEN BU KİTABI OKUMUŞTUM ELİMDEN BIRAKAMAMIŞTIM .AMA ONUN ÖNCESİNDE YİNE BU KİTABIN YAZARINA AİT 'UÇURTMA AVCISINI' OKUMUŞTUM BUDA ÇOK GÜZEL BİR KİTAP OKUMANIZI TAVSİYE EDERİM. VE BİTANE DAHA VAR OYAZARA AİT OBENİ PEK SARMADI KİTABIN ADI 'KÜÇÜK ARI' BUNUDA PAYLAŞMAK İSTEDİM .

filozof dedi ki...

UÇURTMA AVCISINDAN SONRA OKUDUM BİN MUHTEŞEM GÜNEŞİ YAZARIN ELİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL YAZMIŞ. KİTABI ELİMDEN DÜŞÜREMEDİM.