wibiya widget

8 Ekim 2009 Perşembe

Kışa Hazırlanırken Depolama Önerileri...

Eşyalarımı koyacak hiç yer yok diye düşünürken aslında eşyalarınızı saklayabileceğinizin çok fazla boş alana sahip olduğunuzu biliyor musunuz? Yapmanız gereken dikkatlice bakmak ve tekrar bakmaktır!Duvarlarınız ve köşeleriniz minik aparatlar ve köşe raf üniteleri ile birer saklama alanlarına dönüşebilir. Kapıların arkasına göz gezdirin, pencerelerin üstlerini inceleyin, masa altlarına bir bakın ve bir dolabı daha önce koymayı hiç düşünmediğiniz bir yere koymayı deneyin. Gözünüzün hizasına bakmak yerine aşağılara ve yukarılara bakın. Dikey düşünün. Kafanızın üzerinde dolaşan boş alan şahane bir depo yeri olabilir.


Depolama dolaplarını kullanmak
Uzun ince bir dolap (240 santime 45 santim) size büyük ölçüde yer kazandırır ve size limitsiz bir depolama fırsatı sunar. Bu gibi dolapları hem kapaklı hem kapaksız kullanabilirsiniz. Kapaksız açık dolap bir mekânı daha büyük gösterir. Küçük apartman dairelerinde kanepenin iki kenarına yerleştirin ve duvarlarla uyumlu bir renge boyayın. Sonra önlerine küçük bir kahve sehpası yerleştirin. Bu dolapları duvara monte etmenize de gerek yok. Eskitilmiş gibi gösteren boyalarla hazırlanmış ağaçtan bir dolap şahane gözükebilir.
Eğer standart boyutlarda hazır alınmış dolaplar size de biraz sıkıcı geliyorsa size çok ilginç fikirlerimiz var: Hazır dolap aldıysanız onları ilginç bir hale getirmek için eski kapaklar kullanın. Dolaplar satın alın ve onları yükseklere asın. İhtiyacınıza uygun kapaksız dolaplar alın ve önlerine eskitilmiş kapılar takın. Çok güzel ve zevkli bir görünüş elde edersiniz. Var olan kapağı eskitme tekniği ile boyarsanız da aynı sonucu elde edersiniz.
Uzun hazır dolaplar daha çok oturma odalarında kullanılabilir.
Yaratıcı düşünün
Topladığınız eşyalardan dolayı artık evinizin duvarlarında yer mi kalmadı? Yerden tavana kadar çapraz ve köşegenlerden oluşmuş raflar adeta bir sihir görevi görebilir.
Yatak odanızdaki o çok sevdiğiniz ve çok eskidiğini düşündüğünüz şifonyeri boyayarak değiştirin ama onu bir daha yatak odanızda kullanmayın, onun yerine oturma odanızın odak noktası bir yerine yerleştirin. Bunun size vereceği avantaj şu olacak: hem çok sevdiğiniz bir objeden vazgeçmemiş olacaksınız, hem de dergi ve gazetelerinizi koyabileceğiniz yeni bir yeriniz olmuş olacak.
Bir profesyonel ile çalışın
Bazıları kusursuzluğun peşindedir ama artık her şey mümkün. Eğer çok büyük bir dolap istiyorsanız ve sizde yoksa hemen bir dolap üreticisini arıyorsunuz. Gelip ölçüleri alıp istediğiniz şeyi size hazırlıyorlar. Yatakların ve koltukların etrafına dolaplar yaptırabilirsiniz. Cam önünde oturmak için koltuklar hazırlatın.
Hızlı fikirler ve ipuçları:
• Dikey düşünün. Göz hizasında takılıp kalmayın.

• Gizli kalmış yerleri bulmak için köşelere odaklanın.

• Mutfak dolaplarının üstünün boş olduğunu ve daha çok dolap yeri olduğunu unutmayın.

• İki dolabı birbiriyle raflarla birleştirin.

• Pencerenin üzerine bir raf yaptırın ve en sevdiğiniz kitapları oraya dizin.

• Yazın şöminenizin içini dolap olarak kullanabilirsiniz.

• Kitapları masaların altına dizebilirsiniz.

• Bitpazarından eski sandıklar bulup fazlalıkları içine koyabilirsiniz.

4 yorum:

Pınar dedi ki...

şömine içi süper fikirmiş!!! hehahah hiç aklıma gelmezdi vallahi... Ben kışa girerken malesef kalın kalın kıyafetlerden hiç bir yere sığamadığım için Muji'ye gidip odamı düzenleyip kalan alanları verimli kullanabilmek için bişiler aldım. dolap içi raflı askılar, küçük çekmeceli dolaplar falan. çok işime yaradı aklınızda olsun.

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

ah kanka be ne olucak bu tıtızlıgımız gelıyım de bı dagıtıyım oraları

http.//belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

selam canım guzel fıkırler paylaşımına teşekkürederım

banuca dedi ki...

Geçenlerde gardrobumu kış düzenine sokayım dedim.O kadar çok kazak, hırka, şal örmüşüz ki sığamadım. Gardrobun uzun kıyafetler için olan tarafına üç tane plastik kasayı üst üste koyarak raf haline getirdim, içine kazaklarımı ve diğerlerini bir güzel dizdim, yan tarafına da uzun kıyafetler sığdı. Dolabın kapısının iç tarafınada plastik mandallar yapıştırdım, berelerimi, eldivenlerimi, atkılarımı bir güzel tutturdum. Haklısınız bakınca yer bulunuyor...