wibiya widget

11 Kasım 2009 Çarşamba

Hanımlar Çantalara Dikkat!

Siz de benim gibi çantanıza ne buluyorsanız doldurup,omuz ağrısı çekiyorsanız bu yazıyı okuyun blogdaşlar:)

"Son yıllarda kadınların sıkça tercih ettiği büyük çantalar, vücudun belli bölgelerine fazla yük bindirdiği için özellikle boyun, omuz ve sırt problemlerine yol açabiliyor.Uzmanlar, çantanın uzun süre aynı omuzda taşınmaması, olabildiğince elde taşınan çantaların tercih edilmesi ve çantanın ağırlığının vücut ağırlığının yüzde 10'unu geçmemesi gerektiği uyarısında bulundu.
Türkiye Fizyoterapistler Derneği Başkan Yardımcısı Murat Dalkılınç, özellikle bayanların çok sık kullandığı çantaların doğru seçilmesi gerektiğini, kullanım hatalarının ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceği uyarısında bulundu.

Tercih edilen çantanın büyüklüğü ve ağırlığına göre kullanım şeklinin de değişmesi gerektiğine dikkati çeken Dalkılınç, “Modayı takip etmek adına yapılan yanlış tercihler, vücudun çeşitli bölgelerinde ağrıya yol açabiliyor. Yapılan çalışmalar, özellikle büyük çantaların hatalı kullanımı nedeniyle boyun, omuz ve sırt problemlerinin görülme sıklığının arttığını göstermektedir” dedi.Dalkılınç, son yıllarda moda olan büyük çantaların hacmi dolayısıyla daha fazla eşya taşınabildiği için ağırlığının da arttığını, bunun da vücudun özellikle belli noktalarına binen yükü artırdığını söyledi.

14 yorum:

chfashiontrend dedi ki...

Selam Özge'cim;
Çok güzel bir konuya değinmişsin.Sanırım hepimizin ortak yaptığı bir hata bu ...Ben de büyük çanta tercih edenlerdenim.Dolayısı ile lazım olur endişesi ile de, çantamdaki az lazım olan eşyaları dahi çıkaramıyorum ve ağır da olsa gittiğim her yere götürüyorum ..Aslında dikkat etmek lazım...

lezzettabağı dedi ki...

Aah ah!O ağır çantaları ben de taşıyorum!Biliyorum taşımamam lazım ama napıyım!Lazım olan şeyleri çıkartamıyorum çantamdan.Yok gözlüktü,cüzdandı,mendildi,yok telefondu,mp3 çalardı,kalemdi,defterdi...Amaaannn!

pelince dedi ki...

Bende çoğunlukla büyük çanta kullanıyorum.içinde yok yok :))

Unknown dedi ki...

ch'ım zaten buyuk cantalar moda oldu bizim her yerimiz agrımaya basladı.sanırım en iyisi clutchlar ama ona da sıgamıyoruz:(

Unknown dedi ki...

anne-kızarı-walla oyle hep ortak sorun...
pelincecim-ben de de yok yok ama bır telefon calıoor bulamıoorum kocacımm cıldııyor:)

Kürksever dedi ki...

Kadınların kendilerini ağır çantalar taşımaya mahkum etmelerini anlayamıyorum. Ben dizüstü bilgisayarımı ilk aldığımda her gün çantasıyla elimde veya tek omzuma asarak taşıyordum. Sonra bel ağrıları başlayınca, "backpack" tarzı sırt çantama koymaya başladım. Böylece en azından ağırlık iki omzuma birden, daha dengeli olarak biniyor.

Hanımlar dikkat! Bel ağrılarının ötesinde, bir de bel fıtığı olma tehlikesi var...

gly dedi ki...

en iyi canta modeli kol altinda tasinan cantalar sanirim. omzuna hic bir sekilde yuk binmiyor, boyutlari da kucuk oldugundan fazla bisey konmuyor icine.

tuku dedi ki...

ay o benim :) feci sırtım ağrıyor ve kol cantası filan takamıyorum artık. Sadece yandan cantalar onlarda minikleri . Allahtan son yıllarda gözde de rahat bulabılyıorum.

KEYFESEYRAN dedi ki...

Valla çok haklısın özgecim çantalarımın altları hep delik ve sapları hep kopuk anla artık ne kadar dolu zavallı çantacıklır

Ballı Cimcime dedi ki...

AYnen ben de:)) Ne lazımsa çantamın içine atıyorum sonra anahtarları ara dur, omzumun ağrıması da cabası.. Sağlık açısından en azından daha dikkat edeceğim canım, teşekkürler..

Unknown dedi ki...

çoskun-cok haklısın backpack en saglıklısı...
gly ve tuku-ah bir sıgsamm o boy cantalara..
keyfeseyran- sap koptuysa sen bızım kolları dusun:)
ballıcım-rica ederim cnm

Ordanburdanhayattan dedi ki...

özgecim nasıl kopmasın sırtımız yaaa, kendi cüzdanım, şemsiyem, not defterim, kalemim, telefonum, ıslak mendil, birkaç parça makyaj malzemesi yanında bir de ufaklığın birkaç parça yedek kıyafeti, suyu, atıştırmalıkları, bir ihtimal bir oyuncağı her daim çantada. çanta değl bavul yani, bir gün kopacak o omzum rahat edicem ama napıyım

Unknown dedi ki...

sorma cnm ya cidden cok agıır cantalarr.bir hal caresi olmalı:(

ucurtmamistanbulda dedi ki...

Aynı dertten ben de muzdarıbim.Ama geçenlerde Taksim'de birinde gördüm sanırım hepimize çare olacak.Pek yakında yayılır ya da vardı ben bilmiyorumdur.
El çantası şeklinde ama aynı zamanda da çekçekli..Yanı hem kla takılıyor hem tekerlekleriyle sürülüyor.Tekerlekler nasıl kamufle oluyor bilmiyorum ama onu da yaparlar yakında..Olmadı bizler yaparız=)