wibiya widget

14 Nisan 2010 Çarşamba

İZODER, Yalıtkan İsimli Mizah Dergisi Çıkarıyor

Yalıtım yaptırdığınızda faturalarınızın % 50 düşeceğini biliyor musunuz? Belki de yalıtım yaptırmak için harekete geçemiyor ya da yalıtımda para harcamayı gereksiz bir masraf olarak görüyorsunuz. Yalıtımsız bir ev, yalıtımlıya göre çok daha fazla enerji, çok daha fazla para harcıyor. Buradan yola çıkarak, Türkiye’de ilk kez bir sektör derneği mizah yoluyla hem tüketiciyi hem de ülke ekonomisini yakından ilgilendiren konuya dikkat çekmeye hazırlanıyor.

Uzun bir süredir anlatmaya çalıştıkları yalıtım kavramını ‘sıkıcı’ bir dilden kurtararak, tüketiciye bu şekilde ulaşmayı hedefleyen Isı Su Ses ve Yangın Yalıtımcıları Derneği, ‘Yalıtkan’ isimli mizah dergisi ile yalıtım bilinci oluşturacak. Binalarda yalıtım olmadığı için havaya uçan 10 milyar TL’ye dikkat çekmek üzere bu mizah yayınını çıkarmaya karar verdiklerini söyleyen İZODER Yönetim Kurulu Başkanı Sedat Arıman, “Çünkü ülkemizde 18 milyon konutun yüzde 90’nına yakını yaltımsız. Yalıtımla kışın ısıtma, yazın da soğutma amacıyla harcanan enerjiden ortalama yüzde 50 tasarruf sağlıyoruz. Bu da doğalgaz ve eletrik faturalarını yarı yarıya düşürüyor. Daha da önemlisi ısı yalıtımı yaptırıldığında 3-5 yıl gibi kısa sürede kendini amorti edebiliyor. Türkiye’de bilinç düzeyinin düşük olması nedeniyle, farklı bir iletişim mecrasını kullanarak yalıtımı anlatmak istedik” dedi.

Arıman, ayrıca yalıtım bilincini artırmak, yalıtımın ülke ekonomisine ve bireylere sağladığı faydaları anlatmak üzere Dört Hayati Yalıtım Kampanyası’nı duyurmaya başladıklarını söyledi.

Ücretsiz Dağıtılacak...
Arıman’a göre yalıtımı karikatürler ve mizahi bir bakış açışıyla ele almak, mesajın okuyucuya direkt verilmesi açısından önemli. Mizah dergisinin sektörü birleştirmesindeki gücüne de değinen Arıman, her binanın ısınmak ve serinlemek amacıyla tükettiği enerjinin Türkiye ekonomisinin en önemli yüklerinden birini oluşturduğunu da belirtti. Dernek, mizahın gücünü ve yaratıcılığını kullanarak, hem sektöre hem de tüketiciye ulaşmak istiyor. 20 bin tirajlı bu dergide yalıtımla ilgili sorunlar, çözümler ve her türlü konuyu bulmak mümkün. Mizah dergisi 1 yıl boyunca iki ayda bir yayınlanarak, tüm sektöre ve tüketicilere dağıtılacak.

Derginin gençlerde yalıtım bilinci oluşmasında çok önemli bir rol oynayacağını söyleyen Grafi 2000 Ajansının kurucusu ve Koca Kafalar’ın yaratıcısı Varol Yaşaroğlu, yalıtım konusunda yaşanan mizahi olayları dile getirmekten mutluluk duyduklarını söyledi. Yaşaroğlu, ayrıca sektörel olmasına karşın içerik anlamında oldukça özgür bir dil kullandıklarını da sözlerine ekliyor.

3 yorum:

benhurum dedi ki...

Demek son dönem binalarda mantolama çalışmalarının artma sebebi bu yüzden.. Keşke tüm bina sahipleri bu yazını okusa tatlımm;) Güzel paylaşımın için teşekkürler, öptüm güzel yanaklarından;)

nalan dedi ki...

binanın dış yüzeyini daha yeni yeni sıvadan kurtarmaya başlamış bir gecekondu kent. yapılan binaların neredeyse yüzde seksene yakını imar/ruhsat problemli.
kırk yama şeklinde devam ediyor. hangi iktidar önce güvenlik, illa ki yönetmeliklere uyulacak deyip de ayıplı yapıların tamamının yıkılması ya da güçlendirilmesini şart koşacak çok merak ediyorum.
yalıtkan bilinçlendirme konusunda faydalı olacaktır umarım.

derya dedi ki...

Canım tanıştığımıza gerçekten çok memnun oldum.Bursa'ya döneceğim için uzun veda edemedim görüşmek dileğiyle çok öpüyorum...