wibiya widget

12 Temmuz 2010 Pazartesi

Londra'da 2. Günümüz

Bir günlük gecikme ile 2. günümüze devam ediyoruz.Günden maximum faydalanmak adına sabahın 8'inde düştük Londra sokaklarına...

İlk hedefimiz Madame Tussauds!Sınırsız otobüs kullandığımız oyster kartımızla kuzeyde Marlybone Road üzerinde konumlanan, müze'de dünyanın her yerinden  ünlülerin balmumundan yapılmış heykelleri mevcut.Marie Tussaud tarafindan kurulmuş olan müzenin merkezi burada olmakla birlikte, Londra dışında Amsterdam, Hong Kong, New York City, Los Angeles, Hollywood ve Şangay'da da subeleri bulunmaktadir.Eger Londra'ya giderseniz gormeden donmemeniz gereken yerlerden biri diyebilirim. Web sitesi için tık tık!Çıkışta meşhur İngiliz taksileri ile müze içi bir tur da mevcut...

Marie Tussaud

Müze'de dünya liderleri içinde yerini almış olan Yüce Ata'mız

Müze'nin ardından ilk hedefimiz Londra'yı tepeden görmeyi planladığımız British Airways'a ait London Eye.Yaklaşık 20 dakikalık bir kuyruk bekledikten sonra makinelerimizle harika kareler yakalama fırsatı buluyoruz.Eger hem müze hem de London Eye'da fazla kuyruk beklemek istemezseniz online olarak bu siteden giriş bişetlerinizi alıp indirimden de faydalanabilirsiniz.

London Eye'ın hemen arkasında bulunan Palace of Westminster Thames nehrinin kıyısındadır ve Parlemento binasının olduğu yerdir. 1834'te bir yangında hemen hemen tümüyle yok olan sarayın bugünki yapısı 1852'de
tamamlanmıştır. Saray Gothic tarzda inşa edilmiş olup meşhur Big Ben saat kuleside burada bulunmaktadır.
Parlemento binası ve Big Ben Kulesi en iyi Westminster Köprüsünden ve Themes Nehrinin her iki kıyısındaki yürüyüş yolundan görülebilir. Web sitesi için buraya tık tık

Gothic Westminster Abbey Westminster Sarayı'nın hemen yanında bulunmakta olup William'ın zamanından beri kraliyetle ilgili taç giyme törenleri ve definlerinin yapıldığı yerdir. Güncel yapı 13. yüzyıla kadar gider ve İngiliz tarihindeki birçok ünlü insana ait kabir ve anıtları içerir.O kadar yürüyüp, kuyruk bekledikten sonra Abbey önündeki çimlerde  tattığım 10 dakikalık şekerlemenin tadı hala zihnimde:)

Akşamında Sussex adlı traditional bir İngiliz Pub'ta yenen Fish&Chips'ten oluşan akşam yemeğimizin ardından ertesi güne enerji toplamak üzere gece yarısı gibi otelimize döndük.