wibiya widget

22 Temmuz 2009 Çarşamba

Gökçeada'da ilk günümüz!

Cuma gecesi mezuniyetimiz sonrası hazırladığımız valizimizle ve 3 saatlik uyku ile İstanbul-Kabatepe yolculuğumuza başlıyoruz.Sabah mahmurluğumuzu atmak için termosumuzda sıcacık çayımız ve sandviçlerimizle sabah 4 itibari ile yola koyulduk.
Gökçeada'ya gidebilmenin 2 yolu olduğunu seyahat öncesi araştırmalarımızda öğrendik.İlk yol arabasız geçecek gezi severler için Çanakkale'den İDO'nun ConkBayırı deniz otobüsü ile Gökçeada'ya ulaşmak.Diğer bir alternatif ise bizim gibi aracı ile seyahat etmek isteyenler için tek çözüm olan Çanakkale Kabatepe limanından arabalı feribota binmek. Daha öncesinde feribot saatleri araştırmamızı limanı işleten Gestaş üzerinden yaptığımız için saat 10.00 daki feribota binmek üzere yola çıkış saatimizi ayarlamıştık.

Ve planlarımızda olduğu gibi saat 8.30 gibi Kabatepe'de idik.Kabatepe ile ilgili size 2 önemli ipucu vermek istiyorum.Birincisi vapur seferlerinde kuyruk olduğu için mutlaka özellikle yaz sezonunda feribot saatinden 1 saat önce aracınızla feribot sırasına girin ve aracın başından ayrılmadan sırayı bekleyin.Zira önümüzdeki araç sahibi çay içmek için limana kadar ittiği sırada tüm kuyruk hareket etti ve araç hakkını kaybetti.Diğer bir ipucum ise feribotlarda 2 tip varmış.Bizim feribot 1 saat 15 dakika süren yolculuk sonrasında adaya vardı diğer modeller de ise yolculuk 2 saat sürüyormuş.Mutlaka Gestaş'tan feribot saat ve modellerini kontrol edin derim ben.

Yolculuğumuz sonrasında adanın Peynir kayalıkları adı ile ünlenen kayalıklarının karşıladığı Gökçeada'da Kuzu limanına varıyoruz.Liman merkezden 7 km uzaklıkta bir yerleşime sahip.Adaya ilk indiğimiz anda hissettiğiniz bozkır görüntü ilerleyen günlerde yeşilin binbir tonunu bizlere sunacağını henüz bilmiyor, şaşkın hatta biraz da yorgun şekilde konaklayacağımız Uğurlu bölgesi Uysal apart için yola koyuluyoruz.Yaklaşık 20 dakikalık araç yolculuğu sonrası Uğurlu'da pansiyona varıyoruz.Aslında pansiyon demem yanlış olur zira biz orayı sadece apart olarak kiraladık.Ve 2 oda ,banyo,klima ve tüm mutfak ve ev eşyaları için günlük 4 kişilik toplam ücreti 80 TL olarak anlaştık.
Aparta yerleştikten sonra henüz hala enerjimiz varken merkeze gidip, 3 günlük mutfak alışverişimizi,adanın organik meyve sebzeleri, meshur zeytinyağı ve zeytinlerinden de alarak buzdolabımızı dolduruyoruz.

Veeee tüm günün yorgunluğunu atmak üzere adanın meşhur Gizli Limanında denize girmek üzere kendimizi sahile atıyoruz.Gizli Liman ismi eski tarihlerde korsanların kullandığı koy olmasından geliyormuş.Sizlere bir ipucu daha veriyim Uğurlu'da Gizli Liman olarak herkesin bildiği plaj aslında gerçek Gizli Liman değilmiş.Gerçek Gizli Liman, o sahilin bittiği yerde dağa dogru giden patika yolu takip edince 5 dakıkalık yürüme mesafesinde kekik kokulu yürüyüş sonrasında ulaşılan aşağıdaki yer.Biz bunca yorgunluğa rağmen, azmedip o yolu yürüdük ve sadece bizim olduğumuz koyda gerçek Gizli Liman'da yüzdük.Yaşasın Gizli Liman, Yaşasın deniz ve güneş:)