wibiya widget

10 Temmuz 2010 Cumartesi

Gecikmiş Londra Anılarım!

Blogcanlar,
Başlığımdan da anlayacağınız üzere iş programım nedeniyle gecikmiş Londra anılarımı ancak sizlerle paylaşabiliyorum.Gecikme için hepinize kocaman bir  özür:) Umarım keyifle okursunuz.Londraya gitmeyi planlayan  blogger'lar için de anılarım ve önerilerimin  güzel bir yol gösterici olmasını ümit ediyorum.

Gelelim seyahatimize...İngiltere yolculuğumuzu 5 gece , 6 gün olarak planlamıştık ve sadece Londra ziyaretine odaklandık ancak eğer daha fazla vaktiniz varsa ki (Londraya 5 gece ancak yetiyor) seyahatinizi biraz daha uzatıp İskoçya, özellikle Edinburg öncelikli olmak üzere, ve hatta biraz daha uzatabilirseniz  Galler' e kadar uzanmanızı önerim.Ben gidemedim ama çok güzel makaleler okudum özellikle İskoçya ile ilgili.İnşallah bir dahaki sefere...

Aylar önceden alınmış en az yurtiçi uçuş kadar ucuz bir uçak bileti  ile Pegasus ile Sabiha Gökçen'den uçtuk.Öncesinde paylaşmadan edemeyeceğim, biz ettik siz etmeyin:), Sabiha Gökcen de Wings Lounge açılmış,eşim ve benim kartlarımız olması sebebiyle yanımızdaki diğer 2 arkadasımızı da beles bedava sokarız umidi ile Lounge'da soluklanalım istedik.Meğer artık Ataturk Havalımanını bilmiyorum ama Sabiha Gökçen'deki Wings misafirler için paralı olmuş üstelik tam hatırlamıyorum ama kişibaşı 28 TL gibi bir rakam alıyorlar.Alsınlar ona da okey dedık, nasılsa dünyanın kart parasını da ödüyoruz dedik ama o da ne açık büfe de inanılmaz zayıf:( Neyse birşeyler yedik ve madem verdik o paraları yanımıza 4 tane de elma alalım yola koyulalım dedik.4 saatlik uçak yolculuğumuzun ardından  Stansted havalimanına  vardık.

Bu arada Türkiye'ye göre 2 saat geriden gelen Londra'da  hava sıcaklıkları da en az 2 ay geriden takip ediyor diyebilirim.Haziran ortası olması ve TR'de sıcak mı sıcak bir yaz yaşanmasına rağmen Londra 18-20 derecelerde hatta aksamları 10 derecelere iniyor idi.Gidecek blogcanlar, weather.com'dan havayı takip etsinler!

Gelelim Stansted - Londra arası yolculuğumuza...Terravision, Easy bus gibi birçok otobus firması ve trenler hemen hemen her yarım saat hatta 15 dakikada bir Londra'da farklı bölgelere doğru hareket ediyor.Detaylar ve satın almalarınız için tık tık.

Yaklaşık 1 saatlik bir otobüs yolculuğumuzun ardından konaklayacağımız South Kensington bölgesindeki Cromwell Road Majestic Hotel'e ulaştık.

Bu arada sizlere başka bir öneri hemen hemen Tüm Avrupa seyahatlerimizde kulandığım bir siteyi size tanıtmak istiyorum.Tripadvisor; tüm otellerle ilgili her turlu bilgiyi bulabileceğiniz üstelik konaklayan kişilerin kendi fikir ve yorumlarını da çok rahat paylaştığı bir web sitesi.5 üstü her puana sahip otel kalınabilecek kadar iyidir tecrübemizle, metro'ya (ingilizlerin tube'lerine) yakın bir otel olması dolayısı ile Majestic Hotel'i seçtik.Verdiğimiz paraya -ki gerçekten ucuzdu- göre şehrin merkezinde olması sebebi ile gayet uygun bir seçim oldu bizler için.Bu arada belirtmeden edemeyeceğim, Londra cidden çok ama çok pahalı bir şehir.Sıradan bir öğlen yemegine bile kişi başı ortalama 15-20 pound verdik. 1 pound'un 2,35 Tl civarları olduğunu düşünürsek (bakınız TCMB) eminim size de çok ucuz gelmeyecektir.

Evet otel ulaşım ve yerleşimizin ardından saat 17.00 ye yaklaşırken, taktık sırt çantalarımızı düştük yollara.Londraya varır varmaz edindiğimiz 7 günlük oyster cardımızla - 28 pound - sınırsız otobüs ve yine sınırsız 1 ve 2. zone'larda Metro kullanma hakkı kazandık.Şiddetle tavsiye ederim.Akşamları en hareketli olduğunu öğrendiğimiz Picadilly Circus'ta keyifli bir akşam yemeği ve Oxford Street yürüyüşü ardından ertesi güne zinde başlamak için otele geri döndük.
Pically Circus

Oxford Street-Night

Oxford Street

2. günü okumak için beni izlemeye devam edin:)