wibiya widget

6 Ağustos 2009 Perşembe

Kaş'tan izlenimler ve öneriler!

Üçağız köyündeki tekne turumuzun ardından yaklaşık 40 dakikalık yolculuktan sonra gün sonu hedefimiz olan Kaş'a nihayet ulaşıyoruz.Antalya'nın en batısında yer alan turistik ilçe meis adası ile karşılıklı duruşu ve üç tarafı denizle çevrili çukurbağ yarımadası ile görülmeye değer bir liman ilçesi...

Bizi dört gözle bekleyen, White House pansiyon ve telefonlarda ahbab olduğumuz Orçun Bey'in sıcak ilgisi ile karşılaştık.Eşyalarımızı odalara yerleştirip, bir süre dinlenip akşam yemeği için hazırlanıyoruz.

Önce methini önceden duyduğumuz Uzunçarşı
üzerindeki Bahçe restaurant'a gidiyoruz.Çeşit çeşit mezelerin albeni ile baktığı vitrin önünden geçiyor, mekan sahibi Oya Hanım'a ulaşıyoruz.Bahçe Restaurant’ı atlamak Kaş’a ve 10 yılı aşkın süredir sunulan Oya Hanım yemeklerine haksızlık olur. Özellikle, belki de Türkiye’nin hiçbir yerinde yiyemeyeceğiniz lezzetteki yoğurtlu semizotuna, Oya Hanım’ın diğer mezeleri; cevizli meze, balık köfte, mantar dolma, kağıtta kılıç balığı ve özellikle arnavut ciğerine... Malesef yer olmadığı için buradan ayrılıyoruz. (Anıt Mezar karşısı, No: 31 Kaş. 0242 836 23 70)

Yaklaşık yarım saat boyunca Sultan garden, Ada Restaurant gibi ünlü Kaş Restaurant'larını gezdikten sonra aşırı kalabalıktan rahatsız olup, Pansiyonumuzun sahibi Orçun bey'in yakın ilgi ve önerisi ile Kaş'tan yaklaşık 2 km. yukarıda sakin ve sessiz dağ yamacında Yeşilvadi restaurantta kendimizi buluyoruz.(tel:0242 836 2357. GSM: 0535 274 2326 - 0537 205 5214)Burda gerçekten lezzetli et yemekleri ve hamak keyfi ile ekonomik bir şekilde(Kişibaşı 20 tl) burdan ayrılıyoruz.Tek dezavantajı sinek saldırısı iken, bunun da çaresinin kahveyi yakmak olduğu öğrenimini burda kazanıyoruz.Bir aile işletmesi olan mekanın meyve ikramı jesti ile ağzımız kulaklarımızda, bölgesel ürünler almak üzere uzuncarsı'ya geri dönüyoruz.
Yarın limanağzı deniz maceramız için beni izleyin...

Unknown dedi ki...

Kaş'ı her zaman çok merak etmişimdir...
sayende notlar aldım ben de nerede kalınır ne yenir nerede yenir diye çok iyi oluyor bu kazanım :)

Stil Direktoru dedi ki...

Yıllar oldu Kaş'a gitmeyeli hala güzel demek ki.

Fortunata dedi ki...

Çok özlemişim oraları. Gayet iyi geldi okumak. Teşekkürler..

pelince dedi ki...

Çocukluğumun en güzeli yazı Kaş!ta geçti.Çarşının en başındaki tahta binada kaldık 6 ay ..çok özledim çok...
Ne güzel bir gezi olmuş,keşke peşine takılsaymışım...

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Bahçe restaurantı kaçırmayın, mutlaka deneyin.. Balık köftesi harikadır.. Hala duruyorsa postanenin karşısında küçük dükkanda annesiyle beraber müthiç cheesecake ler yapan ablamıza da uğrayın.. Ve hala duruyorsa Sibel'in el işi seramiklerine göz atın, mavi barın önünde kumpir yiyin geç saatlerde (Ali abimizden) Kaş'ın bütün mistik güzelliklerinin tadını çıkarın, sonra da Fethiye'ye gelin :))

Sevgi Küçük dedi ki...

fotograaflara ve yazıya bayıldım! çok güzel olmuşlar. ahh aahhh..."ille de vatanım" diyorum. :)
sevgiler

hdidem95 dedi ki...

kaşa hiç gitmedim ama görüntüler çok güzel bi gitmek lazım:))güzel bir paylaşım emeğine sağlık sevgiler